POLITICA EDITORIALĂ © Copyright

Politica Editorială (în continuare PE) reprezintă un set de reguli şi de valori după care o redacţie se ghidează, fiind principalul filtru de triere a materialelor publicate. Astfel, prin intermediul PE, se decide ce fel de ştiri sunt potrivite pentru publicare şi care sunt unghiurile de abordare.

PE înseamnă mai mult decât reguli. Înseamnă viziune, valori profesionale, morale, culturale, politice, strategice etc. Într-un cuvânt, înseamnă poziţionare, iar această poziţionare este asumată de întreaga redacţie a Agenției.

PE definește publicul Agenției, acesta fiind preponderent un public Masonic, public instituțional (spectrul profan) și public profan. 

PE este supusă evoluției dinamicii Comunității Masonice Internaționale și evoluției în sine a Agenției.



POLITICA DE UZ (PU) | Informaţii şi recomandări
privind folosirea materialelor Agenției Masonice

  • Niciun material al Agenţiei Masonice (sau de pe oricare alt site partener sau care aparţine de Agenţia Masonică) nu poate fi vândut, folosit pentru comercializare/publicitate sau folosit în scop promoţional.
  • Toate materialele preluate de pe Agenţia Masonică (sau de pe oricare alt site partener sau care aparţine de Agenţia Masonică) trebuie să fie însoţit de indicarea sursei în felul următor: Agenţia de Presă Masonică şi inserarea în acest text a link-ului exact pentru redirecţionarea către materialul în cauză. Pentru a putea efectua acest lucru este nevoie de aprobarea Agenţiei Masonice.
  • Materialele ce reprezintă exclusivitate (inclusiv INTERVIURILE) nu pot fi reproduse sub absolut nicio formă. Materialele foto, video sau text (articolele) pot fi distribuite la cerere către instituţii guvernamentale, ONG-uri etc.
  • Niciun material nu poate fi folosit în programe (tv, radio etc.), articole scrise/on-line sau în publicaţii scrise/on-line care defăimează Agenţia Masonică, România sau aliații săi.
  • În condiţiile în care Agenţia Masonică, una din organizaţiile sale aliate sau România sunt criticate, Agenţia Masonică îşi face cunoscută poziţia-i clară că nu doreşte să fie asociată cu astfel de emisii, publicaţii şi articole.
  • Agenţia Masonică îşi rezervă dreptul exclusiv de a cere ştergerea/eliminarea imediată a oricărui material al său aflat pe un format extern structurii Agenției.


POLITICA EDITORIALĂ
a Agenției Masonice prevede următoarele:


  1. Agenţia Masonică publică materiale (știri/info, analize și interviuri) ce au un conținut masonic sau cu tangențe masonice în plan cultural, social, politic etc.
  2. Materialele sunt publicate (Art. 1) de Agenţia Masonică în limba Engleză, Spaniolă, Portugheză și Română. Agenţia Masonică poate limita accesul sau șterge oricând materialele publicate (fără a face un anunț în prealabil).
  3. Materialele (Art. 1) Agenţiei Masonice și editorialele publicate via sateliți se publică în limba Engleză, Spaniolă, Portugheză și Română.
  4. Decizia publicării sau nu a unor materiale (Art. 1) pe portalul Agenţiei Masonică și/sau sateliți aparține, în primă fază, SeCTI (Secretariatul de Comunicații Tehnologie și Informații) și, în cazuri excepționale, Secretariatului General sau Preşedintelui Consiliului (organul executiv suprem).
  5. Materialele (Art. 1) publicate pe portalul Agenţiei Masonice nu trebuie să depășească 2-3 fraze scurte și concise.
  6. După caz, Preşedintele Consiliului, Secretariatul General și/sau SeCTI pot decide ca numărul de fraze (Art. 5) și complexitatea acestora să crească.
  7. Materialele (Art. 3) publicate via sateliți pot cuprinde mai mult de 2-3 fraze și pot fi complexe.
  8. Instituția „Dreptului la Replică” este esențială în deontologia Agenţiei Masonice. Ca urmare a celor exprimate în Art. 5, conținutul dreptului la replică trebuie să se limiteze la maxim 2-3 fraze scurte și concise. În cazul în care dreptul la replică nu respectă acești parametri, publicarea sa se poate face pe unul din sateliții Agenţiei Masonice.
  9. Agenţia Masonică nu-și asumă responsabilitatea traducerii unui drept la replică în alte limbi, în cazul în care texul a fost trimis Agenţiei Masonice doar într-o singură limbă.


 
 
 

Masonic Press Agency

Masonic Times

Agencia de Prensa Masónica

DIARIO MASÓNICO

Agência de Imprensa Maçônica