Programul Politicii de Afaceri Externe a Agenţiei de Presă Masonică din România

joi, 25 februarie 2010

Consiliul doreşte a da publicităţii fragmente din Programul de Politică a Afacerilor Externe a Agenţiei de Presă Masonică din România, ca urmare a şedinţei de azi, 25 februarie 6010/2010. Programul a fost scris de coordonatorul afacerilor externe ale APMR şi aprobat de Fratele Fondator. În linii mari este vorba despre poziţia APMR faţă fenomenele masonice produse de dinamismul Masoneriei la nivel Mondial, crearea de axe diplomatice, de comunicare şi colaborare, proiecte etc.

Agenţia de Presă Masonică din România are ca principal scop promovarea Comunităţii Masonice Naţionale în plan mondial, prin difuzarea de ştiri maosnice referitoare la acţiunile acesteia în plan naţional.

Anul 2010, decretat Anul internaţionalizării APMR, va cuprinde o serie de acţiuni ale Agenţiei Masonice menite să promoveze imaginea acesteia în plan mondial, prin promovarea de evenimente masonice şi de evenimente de magnitudine naţională, continentală ori internaţională, asemenea Bicentenarului Mexican (cel mai ambiţios program derulat vreodată de Agenţia de Presă Masonică din România).

APMR se angajează să-şi mărească infrastructura mediatică, cumulând, până la finele acestui an profan, aproximativ 150 de pagini virtuale.

APMR va lansat IMNARo în luna martie a acestui an, un mediu de difuzare a ştirilor masonice în limba engleză. Va fi luată în considerare şi relansarea JM şi lansarea AIMR (canalul în limba portugheză). De asemenea, după o lungă dezbatere, va fi lansată Revista Masonică JURNAL APMR, la finele lunii martie.

Se va continua lucrul la Societatea Română de Radio-Televiziune Masonică, prin îmbunătăţirea APMR-TV şi elaborarea posibilelor grile de programe ale Radio APMR.

În planul colaborărilor, Agenţia de Presă Masonică din România va oferi continuitate proiectelor prezente şi îşi exprimă dorinţa de a lansa programe comune cu Puteri Masonice din Africa, America Latină şi Asia.

În planul relaţiilor diplomatice, Brazilia, Mexic şi India reprezintă axe foarte importante în sfera relaţiilor maosnice internaţionale. Se doreşte o îmbunătăţire a relaţiilor cu Marile Loji din CMSB (Masoneria braziliană şi română dispun de punţi de legătură foarte puternice), o apropiere de Marile Loji Membre ale Confederaţiei Marilor Loji Regulare din Statele Unite Mexicane (există o relaţie maosnică istorică între cele două ţări) şi o iniţierea discuţiilor cu Masoneria din India.

De asemenea, se doreşe lansarea discuţiilor cu câteva Puteri Masonice din Africa, unde foarte mulţi Francmasoni, chiar Mari Maeştri, au o strânsă legătură cu ţara noastră, prin colaborări, studii, pregătiri academice, experienţe profesionale etc.

Se va relua, mereu, idea lansată de Fraţii din Brazilia, prin care Agenţia de Presă Masonică din România să înfiinţeze un birou, cu rang de Ambasadă, în Brazilia, pentru o mai bună acoperire a evenimentelor masonice naţionale şi pentru o mai bună şi strânsă colaborare instituţională.

În ceea ce priveşte relaţiile din planul naţional, APMR lasă deschise toate canalele de comunicare cu toate corpurile Masoneriei, indiferent de Rit, aşa cum au fost şi până acum, fiind gata oricând să contribuie la activităţile lor speciale, mai ales cele care au ca scop promovarea României.

Agenţia de Presă Masonică din România reiterează faptul că lipsa comunicării dintre Marile Loji este un efect pervers al politicilor interne şi de imagine ale Puterilor Masonice.

În ceea ce priveşte protocolul, acesta rămâne neschimbat şi va continua să fie aplicat tuturor factorilor maosnici, fără a face discriminare.

Mai multe informaţii despre Programul Politicii de Afaceri Externe a Agenţiei de Presă Masonică din România vor fi disponibile în curând, după adoptarea Programului în forma sa finală şi cu cenzurile de rigoare.

 
 
 

Masonic Press Agency

Masonic Times

Agencia de Prensa Masónica

DIARIO MASÓNICO

Agência de Imprensa Maçônica