Interviu cu Fondatorul Agenţiei de Presă Masonică din România

sâmbătă, 13 iunie 2009

ÎN EXCLUSIVITATE PENTRU A.:P.:M.:R.:

Până acum o săptămână eram un simplu privitor al fenomenului masonic român. Astăzi, în calitate de colaborator al APMR, nu mai reuşesc să fac faţă acestui flux de informaţii. Prima mea sarcină a venit acum două zile, atunci când o colegă mi-a spus că trebuie să fac un interviu. Am spus ok, întrebând ce am de făcut, să îmi dea numele persoanei şi adresa unde aveam să ne întâlnim pentru interviu.

Mi-a spus că nu este nevoie de adresă, căci va fi unul telefonic, şi nici de nume, căci oricum nu avea să îl aflu. Pai şi atunci cui cine îmi va acorda interviul? Am întrebat eu! Îi vei lua un interviu Fondatorului structurii masonice informative din România, mi-a spus ea.

Era ciudat: un interviu telefonic cu o persoană fără identitate, dar pentru care lucrez... Era ceva neobişnuit pentru mine, pentru că nu ştiam cu cine voi trata. Am decis să mă apuc de treabă, adică să realizez chestionarul pentru interviu. A doua zi, colega mea a spus că voi lua interviul la ora 23:00. Şi iată-mă, vineri seara, aşteptând momentul... Se făcu ora 22:00 şi a primit legătura telefonică... Suna, suna, suna şi nu răspundea nimeni! Brusc, pe un fundal muzical ce te îmbie la pace şi calm, se aude un...

F - Alo!
APMR - Bună seara!
F - Spuneţi, vă rog!
APMR - De la APMR vă deranjăm, pentru interviul promis.
F - OK! Te ascult, dragul meu.

Şi astfel avea să înceapă ceea ce consideram a fi o ciudăţenie... Un interviu cu o "fantomă"!

APMR - În contextul masonic mondial, informaţia masonică este secretă şi destinată doar înalţilor demnitari masonici. De ce aţi decis să publicaţi o serie de chestiuni mai delicate?
F - Vreau să te contrazic, dragul meu coleg! Nu este secretă, este publică! Masoneria este publică, căci dacă ar fi secretă nu aş mai fi stat de vorbă cu tine acum.
APMR - Cum intraţi în posesia acestor informaţii din toată lumea şi cum aveţi acces la anumite evenimente de peste hotare?
F - Crezi că România este o valoare nulă? Ha-ha-ha, dacă te-ar auzi Fondatorul IMNA... Miza pentru România este foarte mare, drept dovadă şi activitatea IMNA în România.
APMR - Văd că ezitaţi subiectul, dar insist! Care este relaţia Frăţiei Voastre cu masoneria de peste hotare?
F - Mulţi ar vrea să ştie... Este o relaţie de FRATERNITATE, o relaţie bazate pe lucruri mai puţin înţelese în România.
APMR - Frăţia Voastră ce a avut de împărţit cu CLIPSAS?
F - Ha-ha-ha, exact ce au de împărţit o organizaţie mondială prezentă la Bucureşti şi un locuitor al Bucureştiului: România.
APMR - Care este povestea prezenţei Fondatorului IMNA la Colocviul CLIPSAS din Bucureşti?
F - Nu este nicio poveste! Omul a venit, a ascultat şi a plecat. Nu este normal să fie interesat de ceva care are legătură cu munca sa? Eu nu am fost că nu am putut, iar Excelenţa Sa mi-a povestit că au fost unele neînţelegeri pe care aş dori să le lămuresc eu acum. Acesta a fosta la Colocviul CLIPSAS dar nu şi la dineul de gală. În acele momente, noi doi, eram reuniţi la un restaurant din jurul Palatului, unde am discutat strategia APMR pentru spaţiul mediteranean şi politicile pe care IMNA le va aplica în România, Europa, America Latină şi Africa, precum şi numirea de înalţi reprezentaţi IMNA şi de Comisari IMNA, pentru fiecare ţară în parte.
APMR - Se supune şeful APMR şefului IMNA?
F - Da şi nu! Da, pentru că APMR este parte a IMNA, şi nu pentru că APMR are un statut privilegiat în cadrul IMNA.
APMR - Povestea cu atacurile a încetat?
F - Da, slavă M.:A.:A.:U.:! Nici nu vreau să mai aud de aşa ceva, sunt sătul! Dar acum este vorba de un conflict cu o publicaţie din Peru, care copiază articole din Diario Masonico, o altă publicaţie membră a IMNA.
APMR - În spatele APMR stă un bărbat sau o femeie?
F - În spatele oricărui bărbat puternic stă o femeie puternică!
APMR - Ce să înţeleg de aici?
F - Ce vrei dragul meu, ce vrei!
APMR - Câte femei lucrează în APMR?
F - Destule cât să dea un parfum de prospeţime tipic feminin!
APMR - Echipa APMR este formată din câte persoane?
F - 30-40% sunt din România şi restul din străinătate.
APMR - Cum arată APMR în străinătate?
F - De zece ori mai bine ca în România, din păcate. Să îţi spun şi de ce! cel mai bine este văzută în unele cercuri masonice regulare din Brazilia, apoi din Mexic. Personal sper să reuşesc să conving Marele Orient din Brazilia să facem o campanie antidrog în România. Apoi îţi spun că deja avea discuţii pentru a avea minim un corespondent permanent în fiecare stat mexican, ducem, încă negocieri la Havana, şi aproape că le terminăm pe cele din Venezuela. În SUA avem pe cineva, dar încă nu este cazul să discutăm despre aceasta.
APMR - Despre ce se va vorbi la Prima Reuniune Informală a IMNA?
F - În primul rând, reuniunea a fost amânată şi programată ceva mai târziu. Se va discuta despre însemnele IMNA, extinderea IMNA, campaniile de promovare din 2010, unde APMR vrea să obţină măcar una sau două şi numirea Înalţilor Reprezentanţi IMNA şi a Comisarilor (naţionali) ai IMNA. Persoana care va fi numită pentru România, va fi reprezentantul direct al Fondatorului IMNA, iar Comisarul va fi cel care va veghe şi sancţoina, pe plan extern, orice mojicie care nu are legătură cu masoneria, dar care este comisă de fraţi.
APMR - Am înţeles că până la finele lui 2010 IMNA va avea peste 13 membrii, răspândiţi pe trei sau patru continente. Este adevărat?
F - Dacă politicile IMNA nu vor fi un eşec, atunci da, aşa este.
APMR - Am observat că a început să circule o gazetă a APMR, în format editat. Despre ce este vorba?
F - Este un proiect al APMR, cel mai ambiţios şi cel care se vrea a fi primul jurnal masonic din Europa. Va conţine informaţii care nu se vor găsi pe site-ul APMR, va fi ceva care va fi peste revistele masonice editate în România care, între noi fie vorba, pentru informaţiile conţinute, nu-şi metiră preţul. Cel puţin unele dintre ele.
APMR - A devenit APMR formator de opinie masonică?
F - Îmi place să cred că cei care citesc zilnic informaţiile noastre sunt oameni cu o capacitate cognitivă superioară celor care cred că masoneria se face pe bani, pe interes, pe influenţare. Dacă influenţează sau nu, nu ştiu. Cert este că există un monopol, şi unul greu de spart. Dar aceasta nu înseamnă că gata, facem ce vrem. Nu! Noi ne supunem directivelor IMNA şi unui cod profesional scris de Fondatorul IMNA.
APMR - De ce vă ascundeţi identitatea?
F - Nu mi-o ascund. Ha-ha-ha! Sunt discret. Ies pe stradă, merg în localuri, sunt un om normal... cel puţin fizic ha-ha-ha, psihic nu ştiu, îi las pe alţii să mă judece.
APMR - Dar totuşi, nu cred că cineva ar avea ceva de obiectat...
F - Iar dacă ar face aceasta, va regreta... Probabil?!
APMR - Din România pe cine susţineţi?
F - Offf... sunt sătul de întrebarea aceasta! Cine crezi tu că merită susţinut în România?
APMR - Nu ştiu! De aceea vă întreb.
F - Eu susţin pe toţi cei care cad pradă intereselor meschine ale unor indivizi care, sub un şorţ şi un colan, îşi ascund identitatea "greţoasă" bătându-şi joc de munca altora. Din păcate sunt mulţi farsori care îşi spun Fraţi. Aş putea să vă dau o serie întreagă de nume şi prenume, funcţii şi demnităţi etc etc etc. Dar nu vreau să mă leg la cap, aşa cum spune românul. Eu nu o fac nici atunci când mă doare!
APMR - O ultimă întrebare! Cărei Obedienţe româneşti sunteţi racordat?
F - Este o poveste lungă, foarte lungă, iar timpul trece şi presupun că vrei să publici articolul în seara aceasta sau mâine dimineaţă la prima oră, aşa că o lăsăm pe altă dată.
APMR - Obişnuiţi să lăsaţi omul mereu în suspans?
F - Ha-ha-ha! Cred că este un exerciţiu bun pentru "muşchii cogniţiei" fiecăruia dintre noi.
APMR - Excelenţă, vă mulţumesc pentru amabilitate şi timpul acordat.
F - Eu îţi mulţumesc pentru răbdarea cu care m-ai ascultat la ora aceasta. Pentru mine este ceva normal, căci din cauza fusului orar, dorm doar câteva ore pe noapte, iar restul le petrec vorbind la telefon cu fraţi din străinătate ori de aici şi mă ocup de APMR şi problemele personale.

 
 
 

Masonic Press Agency

Masonic Times

Agencia de Prensa Masónica

DIARIO MASÓNICO

Agência de Imprensa Maçônica