Portretul Lydiei Aractingi, prima femeie creatoare de mobilă masonică

miercuri, 31 martie 2010

articol scris de Azedine Haffar

Diversite News a decis să intervieveze prima femeie din Franţa care este creatoare de mobilă masonică. Lydia Aractingi ne-a dezvăluit pasiunea sa despre o zonă confidenţială şi care necesită diverse aptitudini, cunoştinţe şi mândria de a crea opere perfecte. Aceasta a fost contactată de o mare casă de licitaţii din Paris pentru o vânzare de prestigiu, fapt ce va duce la o expunere şi vânzare de mobilier în Hotelul Drouot.

Diversité News: Cum ai ajuns la idea de a deveni creator de mobilier masonic?

Lydia Aractingi: De fapt, m-am născut în domeniu. Cu tata care a fost Companion al Datoriei şi care avea mulţi prieteni Francmasoni care veneau mereu la cină, şi cu soţul meu care este el însuşi Francmason, iar ideea a venit în mod natural.

Diversité News: V-aţi instruit înainte cu vreun creator de mobilă masonică?

Lydia Aractingi: Bineînţeles. Pot să vă spun că am fost director la Galeriile de Artă din al 6-lea şi al 17-lea Arondisment din Paris, pe Avenue Wagram. Mulţi Francmasoni, care au venit la galerie, mi-au insuflat ideea de a crea mobilier masonic, pentru că nu găseau ceea ce căutau. Am la bază deseul de grafică care mă ajută mult. De asemenea, dau cursuri de decoraţiuni şi mozaicuri.

Diversité News: Această pasiune a durat cât timp?

Lydia Aractingi: Am început proiectarea mobilierului masonic anul trecut. Am deschis primul site din Franţa pentru mobilier masonic, on-line, de cinci luni de zile.

Diversité News: Există un adevărat succes pentur faptul că mobilierul este disponibil pentru toate Obedienţele?

Lydia Aractingi: Fiecare Francmason este un colecţionar, iar începând cu acea dată am făcut mai multe vânzări, în ţări precum România, Mexic... Am mai multe comenzi de mobilier mic deoarece eu sunt specializată în acest tip de mobilier. De asemenea, realizez ouă din marmură şi siliciu, gravate manual.

Diversité News: Aveţi un site comercial care funcţionează bine, credeţi că vor mai apărea şi alte site-uri cu aceeaşi temă?

Lydia Aractingi: Da, de ce nu?! Ce pot să spun este că am creat primul site de mobilier masonic din Franţa. După cum observ, în cazul în care pasiunea pentru mobilier masonic tinde să crească, şi vor apărea şi alte site-uri, eu sunt fericită şi încântată. Proiectul care va apărea în 2-3 luni de zile se datorează faptului că am contactat o mare casă de licitaţii din Paris pentru un cabinet masonic cu intarsii de fildeş şi pietre semipreţioase, lucrat manual. Aceasta va fi o vânzare de prestigiu şi de design, care va avea loc la Hotelul Drouot, la sfârşitul lunii mai sau iunie.

Diversité News: Ne puteţi vorbi despre munca dumneavoastră?

Lydia Aractingi: Vă dau exemplul unui Francmason care-mi va oferi numele Respectabilei sale Loji pentru pentru o operă în execuţie. Totul a fost negociat pe telefon. Sau, îmi dau seama de vanitatea mea, şi realizez faptul că orice Francmason poate cumpăra ceva unic. Trebuie să ştiţi că toate piesele mele sunt unice, numerotate şi semnate.

Diversité News: Care sunt piesele de mobilier care sunt comandate în mod normal?

Lydia Aractingi: Nu există nicio regularitate în acest sens. Aş spune că toate piesele de mobilier funcţional sunt cerute: mese, secretare... De exemplu, dulapurile, secretarele sunt folosite pentru scriere şi pentru păstrare de obiecte (sertare).

Diversité News: Care sunt proiectele dumneavoastră de viitor, în afară de Drouot, în ceea ce priveşte crearea de mobilier?

Lydia Aractingi: Acest lucru va fi o evoluţie în munca mea, pentru că acum am decât mobilier mic. Într-o zi voi face o masă mare pentru o mare Obedienţă sau o masă de agape.

 
 
 

Masonic Press Agency

Masonic Times

Agencia de Prensa Masónica

DIARIO MASÓNICO

Agência de Imprensa Maçônica