Secretarul General al Agenţiei de Presă Masonică a pus problema parteneriatelor strategice

marți, 25 ianuarie 2011

Or.'. Istanbul, Turcia. Hotelul Hyatt Istanbul a găzduit şi ultima conferinţă de astăzi a Departamentului de Stat. Conferinţa (Parteneriatele strategice şi rolul asociaţiilor) a avut ca moderator pe doamna Shelly Porges. Printre invitaţii s-au fost: Araksya Melkonyan (IAB Armenia) şi Aynur Bektas (Women Entrepreneurs Group - Uniunea Camerelor de Comerţ din Turcia).

Doamna Araksya Melkonyan a vorbit despre ascensiunea sa profesională, declarând faptul că "femeile nu sunt diferite de bărbaţi atunci când vine vorba de idei sau de administrarea afacerilor". De asemenea, a subliniat faptul că "un club exclusiv de femei nu este o soluţie".

Doamna Aynur Bektas a menţionat faptul că peste un milion de oameni de afaceri din Turcia sunt bărbaţi şi că doar câteva sunt femei. De asemenea, a evidenţiat şi faptul că din 35 de milioane de femei din Turcia, doar 6 milioane reprezintă forţa de muncă feminină din ţară.

Secretarul General al APMR a întrebat: Parteneriatele strategice reprezintă baza oricărui tip de dezvoltare (social, economic, politic etc.). KAGIDER sau Women Entrepreneurs Group au încercat să extindă infrastructura lor peste în afara Turciei prin parteneriate cu alte asociaţii sau organizaţii de alt fel precum agenţii guvernamentale, ONG-uri naţionale etc., cu scopul de a construi o reţea menită a îmbunătăţi nivelul de informare a femeilor din diferitele ţări?

La această întrebare răspunsul a venit din partea Preşedintelui KAGIDER (doamna Dilek Bil). Aceasta a menţionat faptul că există legăcuturi şi cu alte organizaţii şi asociaţii din Europa, Orientul Mijlociu, dar şi cu Naţiunile Unite. De asemenea a menţionat faptul că KAGIDER are un sediu la Bruxelles şi că cel mai mare proiect realiyat în exterior este cel din candrul uniunii Europene: "Am ales trei ţări din Uniunea Europeană care nu doresc aderarea Turciei la U.E. (Franţa, Austria şi Germania) şi am făcut vizite oficiale la diferite organizaţii, prezentând femeile de afaceri din Turcia şi statutul acestora în ţară".

Agenţia de Presă Masonică din România a lansat o întrebare (Un parteneriat strategic între stat şi asociaţii ar putea fi o lege specială cu privire la educaţia femeilor, având ca scop acordarea de mai multă putere acestora. Credeţi că o astfel de iniţiativă poate fi aplicată în Turcia?), iar reprezentanta Departamentului Stat a afirmat faptul că la prânz (cu doar câteva ore înainte de conferinţă) a avut o discuţie cu un grup de persoane interesate în a realiza exact acest tip de proiect şi că se lucrează la o astfel de politică.


 
 
 

Masonic Press Agency

Masonic Times

Agencia de Prensa Masónica

DIARIO MASÓNICO

Agência de Imprensa Maçônica