Interviu cu Excelenţa Sa Preşedintele-Fondator al International Masonic News Agency

vineri, 22 mai 2009

EXCLUSIVITATE
Preşedintele-Fondator al celei mai mari structuri masonice informative din lume a acordat Agenţiei de Presă Masonică din România un interviu în exclusivitate. Cine este şi ce face Preşedintele-Fondator al International Masonic News Agency? Discret, poate mult prea discret pentru ceea ce a realizat, Preşedintele-Fondator al IMNA a decis să iasă la lumină, dar la una "de apus", aşa cum spunea Excelenţa Sa.
APMR - Buna ziua!
P-F IMNA - Vă salut dragii mei!
APMR - Scump la vedere în general sau este doar o particularitate a statutului vostru?
P-F IMNA - Scump la vedere în general, dar mai ales în acest caz!
APMR - V-aţi fi aşteptat ca munca domniei voastre să fie adusă în actualitate de un astfel de eveniment masonic internaţional, mai ales unul care are loc zilele acestea în România?
P-F IMNA - Nu, niciodată! Cel puţin nu acum, nu aşa devreme şi în niciun caz în România!
APMR - Cum aţi reacţionat la aflarea despre acest eveniment?
P-F IMNA - Ha-ha-ha, în niciun fel! Ştiam de foarte mult timp de el şi tocmai de aceea am decis să recomand tuturor structurilor să mediatizeze intens acest eveniment. Nici nu vă povestesc prin ce peripeţii am trecut. Of...
APMR - Ne puteţi povesti?
P-F IMNA - Să revenim la subiectul de dinainte!
APMR - Care este, din punctul domniei voastre de vedere, impactul media şi a noilor mijloace tehnologice în difuzarea mondială a valorilor masonice?
P-F IMNA - În primul rând, să vă explic un lucru. Ce este un lucru astăzi fără publicitate? Simplu, nu este, nu există! De aceea trebuie să existe o mai mare deschidere către un public specific, unul înclinat spre adevărata artă a Masoneriei, aceea de a face bine, lăsând Arta Regală pentru aceia care o practică prin mijloacele caracteristice ritualului masonic şi conştiinţei lor. Până să realizez ce forţă am creat, era o simplă pasiune pe care o âmpărţeam, direct cu alţi Fraţi şi, indirect cu o mulţine, pe care nici măcar nu îi cunoşteam personal. Din clipa în care m-am lovit de orgoliul unora şi altora, atunci am decis să dau o formă acestei structuri masonice informative. Este ceva unicîn lume, ceva aproape necunoscut, dar este aşa pentru că aşa vreau. Gândiţi-vă că aş putea da o Directivă prin care să oblig toate structurile să publice articole, mii de articole, despre IMNA. Acum, revenind la întrebarea domniei voastre, vă voi spune că impactul va fi unul extraordinar. De aceea am decis sprijinirea acestui proiect, a acestei iniţiative, dar în calitate de independenţi, şi doar, prin aportul adus, în mare parte, de domniile voastre, de Agenţia de Presă Masonică din România.
APMR - Adică IMNA nu sprijină acest proiect, este împotriva lui?
P-F IMNA - Ha-ha-ha, nu dragii mei, IMNA nu poate sprijini nimic, poate doar o cauză umanitară. Să vă explic! IMNA are două aspecte: unul extern şi unul intern. Cel extern este asemenea unei caracatiţe. Un cefalopod, un cap cu mai multe tentacule (organisme, structuri, membrii) şi zeci şi zeci de ventuze (colaboratori, membrii, reprezentanţi, entităţi individuale etc). Atunci când un tentacul (de exemplu Masonic Post) este atins, imediat este perceput la nivelul capului (IMNA), dar asta nu înseamnă neapărat o reacţie. Celălalt aspect, cel intern, este asemenea unui sistem regenerator, asemenea unui lumbricus terrestris (râmă), adică dacă îl tai în două el nu va muri ci, mai mult, se va transforma în două organisme paralele mai mici, existând şi având mereu tendinţa de reunificare. Poate chiar ca o pasăre phoenix! Mă explic?!
APMR - De ce aţi creat aşa ceva, în condiţiile în care, poate, cândva, altcineva vă va succede?
P-F IMNA - Simplu! Eram sătul să văd instituţii, organizaţii, structuri personificate ori personalizate de nişte indivizi deloc la locul lor. Ha-ha-ha, glumesc. Poate că nici eu nu sunt la locul meu! Dacă mâine nu voi mai fi, atunci oricine poate să fie în locul meu, asta doar cu puţin antrenament înainte, cu baza de date pe care o deţin şi cu o agendă personală care îmi face minuni. IMNA nu este EU! IMNA este IMNA şi nimic altceva!
APMR - Tot vorbim de Masonerie, dar domnia voastră este mason?
P-F IMNA - Toţi suntem Masonic, fiecare în felul nostru, unii mai buni, alţii mai răi, dar toţi sntem masoni. Acum nu o luaţi literalmente, dar aşa este. Omul construieşte cât trăieşte! O idee, un plan, o răutate, o faptă bună, o casă etc...
APMR - Câţi corespondenţi masonici are IMNA, în general vorbind?
P-F IMNA - Îmi este aproape imposibil să vă spun, mulţi, foarte mulţi, iar numărul lor este în continuă creştere de la o lună la alta. Ştiu doar că avem în Europa, America de Sud şi America de Nord, adică toată Emisfera de Vest, în ţări precum Statele Unite ale Americii şi Brazilia, asta ca să vă spun cele mai mari două state din lume în care avem.
APMR - Preşedintele IMNA este partizan al vreunei Puteri Masonice din Europa sau din America de Nord?
P-F IMNA - Hmmm... Depinde la ce vă referiţi. Ador sistemul masonic federal din Brazilia, dar asta doar ca sistem de implementare a unor idei ori măsuri. Iubesc şi sistemul de protocol masonic al Europei, dar uneori exagerează prin costuri. Dar ca să vă răspund direct la întrebare, nu, nu sprijin nicio Putere Masonică, ci doar pe cea lăuntrică, personală.
APMR - Participaţi la Colocviul Masonic de mâine?
P-F IMNA - Da şi nu, nu ştiu! Ha-ha-ha... Cred că va fi o surpriză, sper să fie una plăcută şi pentru mine. Mâine poate vizitez Muzeul Naţional de Artă al României.
APMR - Pai şi evenimentul are loc tot acolo, în Sala Tronului!
P-F IMNA - Interesant, nu ştiam. Glumesc, bineînţeles. Nu ştiu ce să vă spun, sincer! Oricum voi avea o poziţie oficială faţă de evnimentul de mâine şi voi acorda exclusivitate Agenţiei de Presă Masonică din România. Sincer chiar am emoţii, nici nu înţeleg de ce. Poate pentru că voi auzi oameni care vorbesc despre ceva ce eu am realizat deja, sau poate că pentru faptul că nu îşi dau seama de dimensiunile acestei munci titanice şi pline de lucruri şi plăcute şi neplăcute. Sper să nu considere o astfel de muncă o joacă. În asemenea lucruri dacă nu eşti echidistant, diplomat şi bun vorbitor de minim două, trei, limbi de circulaţie internaţională, nu ai prea mari şanse.
APMR - Excelenţă, noi vă mulţumim pentru acest interviu acordat în exclusivitate şi sperăm să vă vedem mâine la eveniment.
P-F IMNA - Şi eu sper să mă duc, dar să "nu mă văd", ha-ha-ha! Şi eu vă mulţumesc dragii mei şi doresc să salut pe toţi Fraţii din această ţară, indiferent de apartenenţa la o Putere Masonică sau la alta.

 
 
 

Masonic Press Agency

Masonic Times

Agencia de Prensa Masónica

DIARIO MASÓNICO

Agência de Imprensa Maçônica